AMSTERDAM - Phillipe Geubels, op dit moment wellicht de meest populaire Belg in Nederland, doet deze gehele week Koninklijk Theater Carré aan met de show 'Bedankt voor Alles' die hij inmiddels voor het derde jaar opvoert. Wij zagen dinsdagavond de eerste show in een cyclus van vier uitverkochte avonden, maar raakten niet bijster onder de indruk van de Vlaming. Ondanks zijn bekende gortdroge humor en enkele goed rake grappen was er ten opzichte van zijn vorige show, 'Made in Belgium' namelijk weinig nieuws onder de zon.
Met een animatiefilmpje als start en een prima stukje gitaarwerk wordt de uitvoering in het Amsterdamse Carré geopend, en dat belooft veel. Vanaf het moment dat Geubels het podium betreedt is het wachten op zijn eerste grappen en daar slaagt de Belg nog wel in. Met een sterke inleiding over de ontdekking van 'zijn gitarist' krijgt hij direct de lachers op zijn hand. Dat lukt ook in het vervolg van de show wel, doch weet hij ons nimmer tot schateren te brengen. Geubels houdt het in deze show dicht bij huis door voornamelijk te grappen over zijn gezinsleven. Zijn vrouw is daarbij natuurlijk weer vaak het lijdend voorwerp zoals wij ook van hem gewend zijn in programma's als De Slimste Mens ter Wereld en Mag ik U Kussen? De grappen over zijn kind (inmiddels 2½), de sleur van het huwelijk, en het inruilen van de favoriete auto voor de Citroen Berlingo zijn voor een ieder herkenbaar en lachwekkend, maar blijken slechts spaarzame momentopnames waarin hij zijn talent weet te etaleren.
De anekdotes over zijn luiheid, al liggend op het op het podium, en het halen van een paar croissants in de supermarkt blijken echter niemendalletjes en ook de mislukte goocheltruc ter ere van zijn overleden grootmoeder kan ons nauwelijks een glimlach op het gelaat toveren. Het bekende monotone stemgeluid van de Vlaamse komediant blijkt daarbij best lastig om ruim anderhalf uur naar te luisteren. Daar waar hij in de al genoemde tv-programma's uitblinkt in de interactie met presentator en medekandidaten is hetgeen hij solo opvoert niet altijd even amusant als hij doorgaans laat zien. Om het op zijn Vlaams te benoemen was de voorstelling zeker 'plezant', maar ook weer zeker niet om over naar huis te schrijven.