HOLLANDS KROON - Uitdagende banen, unieke opleidingen en stages en een prachtige leefomgeving.Die kwaliteiten van de Kop van Noord-Holland zijn gebundeld in het online platform Op Kop, dat wethouder Theo Meskers op vrijdag 17 januari 2020 lanceert in Theater de Kampanje in Den Helder vanaf 14.30 uur. Die middag is het voor organisaties bovendien mogelijk om een van de vijf professionele bedrijfsvideo’s te winnen, die uiteraard op het platform worden geplaatst. Aanmelden voor het evenement kan via www.opkop.nl/aanmelden.

Voor bedrijven uit de regio Schagen, Den Helder, Hollands Kroon en Texel is Op Kop een uitgelezen kans om hun organisatie breed onder de aandacht te brengen. Met gratis profielen kunnen ze zowel hun bedrijf voorstellen als hun vacatures, stages en eventuele opleidingen tonen. Ook zijn er artikelen geschreven door scouts, waarin organisaties en wetenswaardigheden over de regio worden uitgelicht. Hiermee laat het platform zien wat de Noordkop in huis heeft.

Promotiecampagne
Op Kop start naast een platform ook een grootschalige promotiecampagne. Onder meer met onlinemarketing, bioscoopreclames en uitingen langs wegen, is de Kop van Noord-Holland zichtbaar. Zowel in de directe omgeving als daarbuiten. Doel is onder andere om inwoners van de Noordkop te behouden voor de arbeidsmarkt in deze snelgroeiende regio, én mensen van buiten de Kop van Noord-Holland te attenderen op de vele kansen die hier liggen.

Koplopers
Daarvoor zijn in de afgelopen periode inwoners uit de Kop gevolgd. Deze zogeheten Koplopers leren en werken in de Kop en vertellen allemaal waarom zij voor de regio kiezen. Van de medewerker van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, tot de moleculair bioloog van zaadveredelaar Hazera tot de student van het ROC Kop van Noord-Holland, die stageloopt bij de Koninklijke Marine. Hun gezichten en verhalen staan centraal in de promotiecampagne die de komende twee jaar loopt.